De Cloud helpdesk oplossing van Zendesk zal een tweezijdige integratie met Microsoft Dynamics krijgen. Door deze integratie hebben gebruikers van de helpdesk tool eenvoudig toegang tot het CRM systeem van Microsoft en natuurlijk is vanuit Microsoft CRM de gegevens uit de helpdesk beschikbaar. De koppeling zal niet alleen gelden voor de Microsoft Cloud CRM versie, maar ook voor de locale oplossingen van Microsoft Dynamics CRM 2011.
Zendesk voor Microsoft Dynamics CRM biedt een tweezijdige integratie met nieuwe functionaliteiten die de organisaties een helicopter view bieden van hun klanten. Dit is vanuit verkoop tot ondersteuning en dan binnen 1 systeem. Doordat de gegevens beide kanten synchroniseren, kunnen organisaties kiezen voor hun favoriete platform. Op deze manier kunnen Microsoft Dynamics CRM en Zendesk beter op de hoogte blijven van alle interacties met klanten.
Sales en ondersteunende processen zijn beide belangrijke onderdelen binnen een organisatie. Door de afdelingen naadloos op elkaar aan te sluiten zorgt Microsoft Dynamics en Zendesk ervoor dat beide afdelingen ook beter met elkaar kunnen samenwerken. Dit geeft uiteindelijk een sterke klantrelatie maar ook nieuwe sales leads, het omzetten van potentiële sales in klanten, en een goede klantrelatie voor toekomstige verkopen.
Zack Urlocker, Zendesk’s COO, zegt: “Zendesk voor Microsoft Dynamics CRM biedt organisaties een manier om klanten de mogelijkheid te bieden persoonlijk in contact te treden met de medewerker die in contact treedt met de klant – van verkoop representator tot een service medewerker- om zo snel mogelijk de interactie van de klant met het bedrijf te kunnen zien.”
Craig Dewar, Director of Product Management for Microsoft Dynamics CRM at Microsoft, zegt: “Klanten zijn een belangrijk deel van een bedrijf. Met Zendesk voor Microsoft Dynamics CRM, hebben gebruikers een totaal klantenoverzicht, van verkopen tot ondersteuning. De mogelijkheid om klanten te volgen in één systeem resulteert in een snelle verwerkingstijd en tevreden klanten.”
Iain Dalgarno, Sales and Marketing Manager, Scorpio Software Services, zegt; “De Zendesk voor Microsoft Dynamics CRM integratie brengt kritische verkopen en ondersteuningsinformatie naar een single view, zodoende kunnen wij sneller reageren op aanvragen van de klant en kan onze klantenservice geoptimaliseerd worden.”