Selecteer een pagina

Onlangs is Adome Systems  door Gartner Inc uitgeroepen tot leider in het Magic Quadrant voor Web Content Management (WCM). Voorafgaand aan deze benoeming, werden ruim negentien leveranciers geëvalueerd en beoordeeld op de kwaliteit van hun producten en diensten, de marktwaarde, het marketingbeleid, de rentabiliteit, het track record, de klantervaring, het verkoop- en prijsbeleid en het management. Gartner beoordeelde ook de visie van de bedrijven, waaronder de verkoopstrategie, businessmodel, geografische strategie, de kennis van de markt, productstrategie en innovatie.

Derk-Jan Brand, Managing Director bij Adobe Benelux, zegt: “Het digitale marketinglandschap blijft zich snel ontwikkelen en dat geldt ook voor de verwachtingen van consumenten bij het communiceren met merken via online kanalen. In deze context toont het rapport van Gartner het belang aan van Web Content Management voor een succesvolle digitale marketingstrategie. Adobe CQ en onze Web Experience Management-oplossing spelen in op de eisen van vooruitstrevende bedrijven die klanten optimaal willen bedienen en zich willen onderscheiden door hun merk uit te bouwen, hun bereik en online conversie te vergroten.”

Adobe CQ is de basis van de Adobe Web Experience Management-oplossing (WEM). Hiermee biedt Adobe gebruiksvriendelijke webapplicaties aan digitale marketeers voor het uitvoeren, maken en beheren van gepersonaliseerde online campagnes. Adobe WEM, maakt deel uit van de Adobe Digital Marketing Suite en helpt marketeers bij het vergroten van de betrokkenheid van doelgroepen via een consistente en relevante gebruikservaring op het web, social media en mobiele apparaten.

Gartner is van mening dat leiders het initiatief moeten nemen bij veranderingen in de markt. Leiders scoren het hoogst op ‘Ability to Execute’ en ‘Completeness of Vision’. Hun prestaties zijn goed en zij zijn voorbereid op de toekomst met een duidelijke visie en begrijpen de bredere context van Online Channel Optimization (OCO). Deze leiders hebben een intensief netwerk van partners, zijn werkzaam in diverse regio’s, bieden uitgebreide patformondersteuning, behalen goede financiële resultaten en bieden een goede klantenservice. Verder overheersen zij in een of meerdere technologieën of verticale markten en zijn ze zich bewust van het ecosysteem waarin hun producten moeten passen. Leiders zijn in staat succesvolle implementaties te tonen, bieden samenvoeging met content en andere software-oplossingen. Ook richten de leiders zich op verticale processen of horizontale oplossingen.

Garner zegt: ‘Web Content Management (WCM) speelt een steeds belangrijkere rol in het presteren van een organisatie en is het centrale coördinatiepunt geworden voor de online aanwezigheid van bedrijven. De online initiatieven worden steeds verfijnder en belangrijker voor de bedrijfsstrategie. Daardoor is WCM cruciaal voor bedrijven die een OCO-strategie willen en zich daarbij richten op het beheer van de klantervaring, e-commerce, digitale marketing, multi-channelmarketing en websiteconsolidatie.’