Selecteer een pagina

Het gebruik van internet is niet meer weg te denken. Het is een bron van informatie, amusement en interactie. Bedrijven erkennen dat het hebben van een web aanwezigheid kritisch is, maar niet meer voldoende is. Om bezoekers aan te trekken, hun aandacht te behouden en hen om te zetten in klanten, moeten bedrijven relevante content bieden die elke gebruiker aangrijpt. Dit is het doel van de nieuwste vrijgave van GX Software, Web Manager 10 Xperien Central.

Het draait allemaal om context

Web ervaring beheer (WEM) is een belangrijk onderwerp geworden voor de meeste bedrijven. Alhoewel WEM veel rumoerigheid genereert, strekt zijn waarde zich veel verder uit dan jargon en technologie oplossingen. Bij zijn kern, gaat WEM over het leveren van rijke, hoog relevante ervaringen aan bezoekers. Het gaat om overstappen van een maat past allen content naar content die is aangepast voor elk individu en dit vereist het begrijpen van de bezoeker context.

Web gebruikers hunkeren naar aangepaste ervaringen. Ze willen content die is aangepast aan hun noden en voorkeuren. Het is één van de redenen waarom de slogan van Burger King, “have it your way”, zo succesvol is. Het creëren van deze individu aangepaste berichten vereist context – begrijpen wie de gebruiker is, hoe zij de site betreden en wat zij willen bereiken.

Zich richten op de individu

Alhoewel GX Software hun web content management (WCM) platform niet heeft omgedoopt als een WEM oplossing zoals vele andere verkopers, biedt Web Manager 10 XperienCentral een aantal nieuwe functionaliteiten die helpen bij het aanpassen van gebruikerservaring over meerdere apparaten en kanalen. De nieuwste vrijgave laat contentontwerpers het perspectief van de klant bekijken en dit aan te passen. Ze kunnen het voor elke context, elk kanaal, elke tijd van de dag en plaats aanpassen aan de hand van het type bezoeker (imago). Dit gebeurt vanuit een enkel hulpmiddel, dat helpt verzekeren dat de meest relevante content en ervaring aan elke bezoeker wordt geleverd. Verder past de nieuwste vrijgave de ervaring voor contentmakers aan. Gebruikers kunnen de interface aanpassen gebaseerd op het kanaal of type content dat wordt aangepast.

De toekomst van content is persoonlijk. WCM oplossingen zal steeds meer hulpmiddelen moeten leveren die het gemakkelijk maken om hun content voor elke bezoeker aan te passen. Het doet er niet toe als de verkoper het platform ziet als WEM, digitale marketing of zoals GX WCM blijft gebruiken. Aangepaste content levering wordt snel een must have kenmerk.