Reisorganisatie Bizztravel doet de meeste verkoop via internet. Het CMS en de website zijn dus van doorslaggevend belang voor dit bedrijf. Om deze reden koos Reisorganisatie Bizztravel onlangs voor WAXTRAPP als leverancier voor het nieuwe CMS.
Het huidige CMS voldoet niet meer, en wordt vervangen door WAXTRAPP. Aan dit traject ging een zorgvuldige selectieprocedure vooraf, waarbij uit vier leveranciers het besluit op WAXTRAPP viel. En dat om de goede kwaliteit.
Bizztravel: “Doorslaggevend waren het meedenken en het breder denken dan alleen het CMS.” Bizztravel waardeerde de aanpak en visie die WAXTRAPP heeft gehanteerd om tot een sluitende, zinnige offerte te kunnen komen.
We hebben gekeken naar alle schakels en onderdelen van de systeemarchitectuur die beïnvloed worden door het CMS. We hebben meegerekend aan de Return On Investment (ROI) berekeningen, zodat geïnvesteerd wordt in datgene wat daadwerkelijk kosten bespaart en efficiëntie verhoogt. Daarbij bleken de werkelijke besparingen op punten minder groot dan gedacht en op andere, minder zichtbare processen juist veel groter dan gedacht.
We hebben ook de inzet van mensen op het project doorgerekend, zodat de mensen optimaal ingezet kunnen worden maar wel een realistische planning aangehouden wordt.
Er wordt gebruik gemaakt van uit het CMS gegenereerde drukwerk-documenten (web to print). De uitkomst is drukwerkdocumenten die nog door de DTP’er verder ‘mooi gemaakt’ kunnen worden, zodat er geen al te eenvormige output geproduceerd wordt. Immers, in de reisgids moeten de vakanties aantrekkelijk en enigszins gevarieerd gepresenteerd worden.