Selecteer een pagina

Na een zorgvuldig selectietraject koos reisorganisatie Bizztravel recentelijk voor WAXTRAPP als leverancier voor het nieuwe CMS. Het huidige CMS voldoet niet meer, en wordt vervangen door WAXTRAPP. Aan dit traject ging een zorgvuldige selectieprocedure vooraf, waarbij uit vier leveranciers WAXTRAPP als meest kwalitatieve partij uit de bus kwam.

Bizztravel: “Doorslaggevend waren het meedenken en het breder denken dan alleen het CMS.” Bizztravel waardeerde de aanpak en visie die WAXTRAPP heeft gehanteerd om tot een sluitende, zinnige offerte te kunnen komen.

We hebben gekeken naar alle schakels en onderdelen van de systeemarchitectuur die beïnvloed worden door het CMS. We hebben meegerekend aan de Return On Investment (ROI) berekeningen, zodat geïnvesteerd wordt in datgene wat daadwerkelijk kosten bespaart en efficiëntie verhoogt. Daarbij bleken de werkelijke besparingen op punten minder groot dan gedacht en op andere, minder zichtbare processen juist veel groter dan gedacht.

We hebben ook de inzet van mensen op het project doorgerekend, zodat de mensen optimaal ingezet kunnen worden maar wel een realistische planning aangehouden wordt. Bizztravel is in de reiswereld actief onder diverse merken. Onder andere Bizztravel Wintersport, Ferio vakanties, Beachmasters jongerenreizen, Skistuds studentenreizen en Crusj singlereizen. De meeste verkoop gaat via het internet. Het CMS en de website zijn dus van doorslaggevend belang voor dit bedrijf.