Selecteer een pagina

Met een toename in de technische verfijning van ERP en CRM systemen is er een toenemende behoefte om de gap tussen deze twee diensten te overbruggen. De technische industrie verliest nu ongeveer 30 miljard dollar per jaar vanwege asynchrone bedrijfsmanagementsystemen die data van ERP en CRM bijeen moeten brengen.

Hoewel bedrijven hebben ingezien dat het belangrijk is om ERP en CRM bijeen te brengen en zij hierin investeren, is dit een probleem dat nu wordt gezien als een IT-uitdaging terwijl het behandeld moet worden als een bedrijfsprobleem.

Hedendaagse ERP en CRM systemen hebben binnen een organisatie twee zeer verschillende functies. Hoewel ERP helpt met een betere coördinatie van materiaal en human resources binnen het bedrijf, helpt CRM met het behandelen van klantrekeningen en hun resourcebehoeften binnen de organisatie. De manier waarop ERP en CRM systemen zijn ingericht, maakt de transitievereisten van een aankoopbestelling naar daadwerkelijke productie soms manuaal. In bepaalde gevallen duurt het wel dagen om de overschakeling te maken.

Door ERP en CRM systemen samen te voegen is het mogelijk om klantvereisten bijeen te brengen in een maandelijks productieplan waardoor het bedrijf tijd en geld bespaart, dat gebruikt kan worden om de  gap tussen de systemen te overbruggen. De uitdaging hierbij is het omzetten van honderdduizenden klantrecords naar een productieplanningsysteem. Hierbij kan een bigdatasysteem helpen.

Als het kostenvoordeel voor de gebruiker en de massieve efficiëntieverbetering van een dergelijke integratie met bigdata wordt bekeken, dan is het duidelijk waarom onder grote bedrijven ERP-CRM integratie een toenemende trend is.

De ERP met CRM integratie is een grote uitdaging en bigdatasystemen hebben hier een grote invloed op. Voor een efficiënter bedrijfssysteem is het daarom belangrijk om ERP en CRM niet meer als IT producten die specifieke functieproblemen oplossen te beschouwen en deze te zien als bedrijfsprocessen die gestroomlijnd moeten worden. Door dit te doen wordt een efficiënt begin-tot-eind bedrijfsproces gecreëerd dat niet alleen tijd- en geld besparend is, maar dat ook betere productiviteit garandeert.