Selecteer een pagina

CRM software bekrachtigt volgens Aliki Droussiotis, directeur van MCI Consultants, relaties met klanten door gemakkelijk toegankelijke en accuratere data te leveren. Klantrelatiemanagement (CRM) is meer dan slechts een softwareapplicatie. CRM is een bedrijfsoplossing die de mogelijkheid aan organisaties biedt een relatie op te bouwen met klanten en hen te begrijpen middels een combinatie van mensen, processen en technologie. Het omvat elke interactie tussen een bedrijf met zijn klanten in het gehele bedrijf. De CRM software kan worden aangeboden op locatie, op aanvraag en in de vorm van software als een dienst.

Er zijn volgens MCI 5 redenen om een CRM oplossing te implementeren

  1. CRM software bekrachtigt relaties met klanten door gemakkelijk toegankelijke en accuratere data te bieden en informatie over voorgaande klantinteracties op te slaan. Het directe resultaat hiervan is dat er een kleinere kans bestaat dat de klantinteractie weer achteruitgaat als er gebruik wordt gemaakt van escalaties en werkstromen. De klanttevredenheid wordt hierdoor ook verbeterd.
  2. CRM software maakt follow-through en controle van de verkooppijplijn mogelijk waardoor er minder geraden hoeft te worden hoeveel werk beschikbaar is en wat de waarde hiervan is. Er gaan daarnaast geen verkopen verloren als gevolg van leads die zijn blijven liggen.
  3. CRM software biedt beschikbaarheid van nieuwe datasets voor management die kunnen helpen bij het nemen van beslissingen.
  4. CRM software is bruikbaar voor verkoopmedewerkers en biedt hen de mogelijkheid om tijd en prioriteiten te managen. Het biedt ook notificatiemogelijkheden wanneer deadlines naderen en creëert escalaties als planningen niet gehaald worden.
  5. CRM software biedt mobiele toegang tot data vanuit elk apparaat dat op het internet kan gaan.