Microsoft Dynamics CRM was reeds bekend onder CRM gebruikers. De ontwerpers hebben aan de problemen van deze versie gewerkt. De verbeteringen van Microsoft Dynamics CRM worden in dit artikel naar voren gebracht.
De meest merkbare verbeteringen bij Microsoft Dynamics CRM 2013 zijn de nieuwe procesformulieren die gevonden kunnen worden in alle versies van deze CRM software. Procesformulieren zijn voorzien van een ‘flat UI’ wat inhoudt dat gebruikers interactie kunnen hebben met het formulier waarbij ze veel minder hoeven te klikken of hulp nodig hebben van het CRM systeem. De toevoegingen bij de formulieren zijn nu vervangen door een nieuwe opdrachtbalk die is voorzien van contextuele opties die gebaseerd zijn op het programma waarin er gewerkt wordt. Validatie van de velden is bij deze CRM formulieren ook verbeterd. In de oude CRM versie was het zo, dat als er een probleem op een formulier was, dat pas merkbaar was wanneer je het document probeerde op te slaan. Dan zag je dat bepaalde velden niet waren ingevuld. Er is nu een veldenvalidatie waarbij snel opvalt als er data ontbreekt.
Ook de zoekvelden zijn bij de nieuwe CRM versie verbeterd, want de resultaten worden nu getoond zonder dat er popups tevoorschijn komen. De opdrachtbalk is bij Microsoft Dynamics CRM 2013 gebaseerd op de context van het document, waardoor CRM gebruikers meer opties hebben nadat zij het CRM formulier hebben opgeslagen. Dit is een uitstekende manier om nieuwsgierige gebruikers te weerhouden van het klikken op knoppen waar zij eigenlijk vanaf zouden moeten blijven.