Technologie gaat altijd over het automatiseren van handmatige processen. Een groot deel van de IT-geschiedenis gaat meer over welke hardware- en softwareproducten het beste gebruikt kunnen worden, dan op wat er geproduceerd wordt. SAP wil in deze kwestie verandering brengen door zich te focussen op de markt van kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s) door speciale producten te ontwikkelen en de klantervaring te verbeteren.
SAP streeft ernaar de dominante leverancier van bedrijfssoftware te worden voor kleine en middelgrote ondernemingen. SAP heeft een toegewijde businessunit om zich uitsluitend te focussen op het marktsegment. Verder heeft SAP ook een productenlijn, waarin Edge en BusinessOne voorkomen. Deze SAP productenlijn is speciaal op maat gemaakt voor MKB-gebruikers. Daarnaast heeft SAP acquisitieprogramma’s zoals “Koop nu, Betaal later” om kleine en middelgrote ondernemingen te helpen gemakkelijker aan hun producten te komen.
Al deze programma’s en initiatieven zijn ontworpen om de klantervaring en resultaten te verbeteren. SAP begrijpt dat kleine en middelgrote ondernemingen software en technologieproducten nodig hebben om beter te kunnen presteren, operaties te stroomlijnen of nieuwe inkomstenstromen te openen.
Resultaat-gebaseerde ervaring is belangrijker voor de nieuwe klasse van kopers, marketeers en verkopers die hun aankoopbeslissingen baseren op hun doelen. Wat belangrijk is voor hen, is dat een product zoals ERP of CRM snel en eenvoudig doet wat het bedrijf nodig heeft.