Recentelijk is Ultimo Facility Management versie 10 gereleased. Tegelijkertijd met de transitie naar een full web applicatie, is de module Reserveringen van het FMIS compleet geredesigned. Deze module heeft op basis van de laatste technologie en gebruikerservaringen een ware facelift gekregen. Behalve dat de vernieuwde FMIS reserveringenmodule veel intuïtiever werkt, is het ook mogelijk om een reservering compleet van A-tot-Z af te handelen op overzichtelijke wijze. Verder zijn de communicatiemogelijkheden zodanig aangepast dat medewerkers en klanten in kwestie eenvoudig via Self Service reserveringen kunnen plaatsen en altijd up-to-date worden gehouden van de actuele reserveringsstatus.
De nieuwe Reserveringen module maakt het mogelijk dat alle reserveringen tot in de puntjes verzorgd zijn. Verder zorgt deze module ervoor dat de klant over de juiste faciliteiten op het juiste moment beschikt.
Naast het reserveren van ruimtes kunt u ook middelen en catering aanvragen, medewerkers autoriseren, bezoekers registreren en parkeerplaatsen reserveren, vanuit het toegankelijke en overzichtelijke hoofdscherm. Zodoende maakt u op eenvoudige en overzichtelijke wijze de complete reservering aan.
Vanwege het gebruik van herkenbare afbeeldingen en icoontjes is de nieuwe Facility Software module intuïtief. Door middel van grafische planners en inventieve selectiemogelijkheden heeft u continu overzicht en inzicht in beschikbare ruimtes. Door deze aanpassingen door te voeren in de webomgeving wordt het voor alle geautoriseerde gebruikers met een webbrowser eenvoudig en gebruiksvriendelijk om reserveringen in Ultimo aan te vragen en te beheren.
Met behulp van de Self Service module kunnen alle daarvoor bevoegde medewerkers hun complete reserveringen zelf aanvragen en de status volgen. De mogelijkheid bestaat om de module zo in te stellen dat eindgebruikers alleen bevoegd zijn tot een aanvraag, danwel dat zij zelf een reservering volledig kunnen inboeken. Op aanvraag ontvangen zij automatisch e-mailbevestiging en worden zij via automatische e-mails op de hoogte gehouden. De klant krijgt hiermee op iedere gewenst moment inzage in de status van de reservering, waardoor de interne communicatie wordt geoptimaliseerd.