Progress Software lanceert nieuwe databronnen voor haar DataDirect Cloud-service en DataDirect Connect-productportfolio. Deze bijgevoegde ondersteuning voor verschillende populaire CRM- en Big Data-systemen biedt de mogelijkheid voor een verbeterde applicatieconnectiviteit en vergroot de toegankelijkheid van gegevens voor zowel onpremise als cloudomgevingen.
Binnen besluitvormingsprocessen van ondernemingen, ongeacht van welke grootte , zijn Big Data- en CRM-systemen doorslaggevend. Om een totaal overzicht te krijgen van de zakelijke markt is veilige, betrouwbare, en vlotte toegang nodig tot de benodigde Big Data-, crm- en overige bronnen onpremise en in de cloud essentieel. Met de alsmaar groeiende lijst van beschikbare gegevensbronnen helpt Progress Softwareklanten bij het optimaliseren van de besluitvorming en bedrijfsprocessen door erop toe te zien dat gegevens effectief verzameld en benut worden, ongeacht waar de data is opgeslagen.
De DataDirect Cloudservice vergemakkelijkt de toegang tot cloudgegevens en verschaft nu ook ondersteuning voor Microsoft VeevaCRM, ServiceMax, Dynamics CRM, FinancialForce. Cloudera Impalaondersteuning vergroot de brede DataDirectdekking voor Big Data-gegevensbestanden. Cloudera verschaft SQL-gebaseerde toegang tot HBase en het NoSQL columnvormige gegevensbestand dat gegevens opslaat in specifiek gestructureerde HDFS’s (Hadoop Distributed File Systems). Door minder wachttijd wordt de toegang tot HBase steeds belangrijker met als gevolg dat resultaten nu binnen een minimum van tijd beschikbaar zijn. .
Verder maakt Progress Software bekend dat gebruikers nu de mogelijkheid hebben om zich te registreren voor een hoeveelheid DataDirect prerelease- en bètabronnen. Gebruikers kunnen zich ook voor toegang tot het bèta-programma aanmelden, waardoor ze toegang verkrijgen tot diverse bronnen.