Laat er geen misverstand over bestaan, niet alleen giganten als Real Madrid of Club Brugge, maar ook kleinere sportclubs worden tegenwoordig als bedrijfjes gerund. Contacten tussen bestuur, clubleden, spelers, trainers en niet te vergeten sponsors, moeten zo vlot mogelijk verlopen. Ook buiten het veld moet alles gesmeerd lopen. Het Aalterse Tyfoon Business Solutions heeft het perfect begrepen en biedt sportclubs sinds kort betaalbare en uiterst flexibele software aan.
Tyfoon CRM heet het pakket. Oorspronkelijk is de software bestemd voor kleine en middelgrote bedrijven, maar volgens Luc Coopman van de Aalterse ontwikkelaar is het pakket ook prima geschikt voor alle mogelijke sportclubs. Die kunnen Tyfoon CRM niet kopen, de software draait gewoon online op de servers van Tyfoon Business Solutions. Wat alvast voor de clubs een hoop investeringen uitspaart, want er is niet meer nodig dan een computer of notebook die draait onder Windows 98, 2000 of XP en de browser Internet Explorer 6 of hoger.
Het grote voordeel van Tyfoon CRM – en tegelijkertijd ook het grote verschil met zoveel duurdere en meer complexe systemen – is dat de software zich naadloos aanpast aan de gebruiker, en niet omgekeerd! Dat begint al met het contactbeheer. Naast de klassieke contactgegevens als naam, adres en telefoon, kan de clubadministratie eindeloos veel extra gegevens toevoegen: de maten van de shirts of schoenen van spelers, hun trainer, de vroegere club, de eventueel te raadplegen huisarts, contactpersonen van de speler, enz.