Volgens onderzoeksbureau Gartner staat Teradata in 2014 wederom bovenaan het marketingresearchmanagement (MRM) quadrant. Nieuw in de leiderssectie van het quadrant is Infor. Andere leiders zijn volgens Gartner: SAS, SAP, IBM en Brandmaker.
Volgens Gartner kan het recente quadrant niet goed vergeleken worden met dat van 2013, omdat er veel posities zijn veranderd.
De MRM markt is volgens Gartner met de jaren gegroeid. Het bureau legde daarom bij het onderzoek de nadruk op de volledigheid en reikwijdte van een geïntegreerde MRM oplossing. Gebruikers met een specialisatie zullen daarom eerder als nichespeler in de markt functioneren. Gartner ondervond dat de bedrijfsresultaten sterk uiteenlopen.
Gartner ziet verder dat klanten kritischer en nauwkeuriger zijn bij de eisen die zij stellen aan hun MRM software en de softwareleverancier. Wanneer klanten de MRM software voor het eerst kopen, letten zij op een breed pakket aan MRM eigenschappen en de wereldwijde impact van de initiatieven. De gebruikers die reeds gebruik maken van de MRM oplossingen waarderen van hun MRM software zowel de functionaliteit als de wereldwijde verspreiding. Klanten evalueren thans hun keuzes nu de MRM markt zich heeft ontwikkeld en enigszins wordt gepolariseerd door grote spelers als IBM, Infor, SAP, Microsoft, SAS en Teradata enerzijds en kleine bedrijven als AtTask, die de markt net betreden, anderzijds. De belangrijkste redenen om voor een MRM softwareleverancier te kiezen zijn de mate waarin de functionaliteit voldoet aan de vereisten van de organisatie en de ‘robuustheid’ van de MRM functionaliteit.