Als het gaat om CRM projecten is de CEO de verantwoordelijke voor het succesvol laten verlopen van de CRM projecten. CEO’s zijn dan ook de sleutelpersonen die nieuwe CRM implementaties moeten promoten. Onderstaand volgen vijf gerelateerde benodigdheden:
Automatiseren
Als bedrijven de kansen voor CRM projectsuccessen willen maximaliseren, moeten CRM projectteams vanaf het begin van het CRM project nauw samenwerken met klantgericht personeel om ervoor te zorgen dat het nieuwe CRM systeem zoveel mogelijk taken automatiseert.
Communicatie
Communicatie met verkopers over het gebruik van het systeem is erg belangrijk om een sterke CRM aanbeveling door de verkopers te bewerkstelligen.
Iedereen moet toegang hebben
Een ieder die het CRM systeem zal gebruiken moet toegang hebben om optimaal gebruik te kunnen maken van het CRM systeem. Ongeacht of het nu gaat om gebruik vanuit hun desktop of vanuit het veld.
CRM, de enige waarheid
Het nieuwe CRM systeem moet de enige bron van waarheid worden. Om dit waar te maken moeten alle managers de verkoopvergaderingen met verkopers baseren op het CRM systeem. De cruciale gebruikersacceptatiestap is echter om ervoor te zorgen dat managers zelf met het nieuwe CRM systeem werken. Hierbij moeten seniormanagers erop toezien dat middenmanagers precies dezelfde processen gebruiken binnen het CRM systeem zoals verwacht wordt van de frontlinieverkoop- of veldteams.