Er is een groeiende vraag naar aangepaste telecom CRM oplossingen onder telecomoperatoren. De reden voor deze toenemende vraag is de noodzaak tot integratie van CRM oplossingen met het bedrijfsproces. Een aangepaste telecom CRM oplossing biedt vele voordelen aangezien die is ontwikkeld volgens de specifieke behoeften van een individuele telecom-operator. Ook bieden CRM oplossingen integratiegemak met de bestaande IT-infrastructuur. Commerciële CRM software biedt diverse functies die noodzakelijke zijn voor de vermindering van de software kosten. Vandaar zijn de telecomexploitanten tot de vaststelling gekomen van aangepaste telecom CRM oplossingen. Dus, de toenemende vraag naar aangepaste CRM oplossingen is een opkomende trend die de groei van de mondiale Telecom CRM markt zal opvoeren.
Een van de belangrijkste drijfveren op de CRM markt is de stijgende vraag van KMO’s in de telecomsector. CRM software voor KMO’s is een moderne manier om inkomsten te verhogen, klantenservice en tevredenheid te verbeteren, en om de kosten van het verwerven van klanten te reduceren.
Verder is een van de uitdagingen de complexiteit in tools en werkstromen van telecom CRM software. Onlangs is CRM-software ontwikkeld om klanten in staat te stellen deals, rayons, kansen en verkoop-pipeline bij te houden. Deze toename van het toepassingsgebied van CRM software heeft geleid tot een toename van de complexiteit van instrumenten en werkstromen.