De sterke groei die ABC Solutions vorig jaar doormaakte is versneld voortgezet in de eerste helft van 2007, met twee nieuwe klanten per maand. Elke dag werken een kleine duizend agenten met de Web2Agent software van ABC Solutions. ABC Solutions ontwikkelt en levert Web2Agent, software voor callcenters, specifiek voor telemarketing, telesales en leadgeneratie. De software is verkrijgbaar voor installatie op een server in het eigen netwerk, maar kan sinds eind 2006 ook via het internet worden gebruikt (ASP). Van de nieuwe klanten in de eerste helft van 2007 maakt maar liefst 40% gebruik van het ASP model ofwel SAAS, software as a service. Eind 2006 is deze service uitgebreid getest met enkele pilot klanten. Nu verloopt de invoering van een nieuwe klant op het ASP systeem routinematig. Klanten die een internet toegang hebben kunnen dus heel snel starten. Jan Roebers, technisch directeur ABC Solutions: “Het voordeel is duidelijk. Niet alleen hoef je niet te investeren in specifieke ICT, maar je hebt meteen een volledig gedistribueerd callcenter ter beschikking. Je hebt alleen toegang tot het internet nodig. Een tweede vestiging openen of met thuiswerkers gaan werken is heel gemakkelijk met deze infrastructuur”? “Ook de gratis Progressive Dialer speelt een belangrijke rol. Veel klanten ontdekken dat dat je hiermee efficiënt, dus snel kunt bellen, zonder aan kwaliteit in te boeten.”?, zegt Hans Bezemer, commercieel directeur ABC Solutions.
Bron: ABC Solutions