Matthijs Industrial Supplies is leverancier van bedrijfskleding, veiligheidsartikelen en verpakkingsmaterialen voor diverse sectoren. Het bedrijf levert producten aan onder meer de bouw, de installatiebranche, de zorgsector, de horeca en de (proces)industrie. De organisatie werkte nog met een verouderde versie van Axapta (Windows versie uit 2003) en vanaf juli 2015 zou dit ERP pakket niet meer ondersteund worden. In november 2014 nam Marc Matthijs, directeur van de organisatie, contact op met het Nederlands Kenniscentrum om geschikte ERP leveranciers te kunnen selecteren. Dhr. Matthijs was op zoek naar een zeer compleet ERP-systeem.
ERP softwarevereisten voor Matthijs Industrial Supplies
Dhr. Mattijs wilde in ieder geval vanuit het nieuwe ERP systeem de website goed kunnen beheren en aan kunnen passen. De artikelen die op de website te zien waren, moesten binnen het ERP systeem geïntegreerd worden, klanten moesten de producten gelijk zien die ze geselecteerd hadden. De prijzen zouden één keer ingevoerd moeten kunnen worden en gelijk op de website zichtbaar zijn en ook automatisch binnen offertes kunnen worden verwerkt. De nieuwe ERP software moest tevens over een goede voorraadbeheermodule beschikken alsmede complete functionaliteit om de administratie te kunnen doen en offertes te genereren. De verkoop- en salestrajecten moesten binnen de ERP software goed in beeld gebracht worden en dus was uitgebreide CRM functionaliteit ook zeer welkom.
Geschikte softwareleveranciers voor nieuwe ERP software Matthijs Industrial Supplies
Voor Matthijs Industrial Supplies kwamen een aantal geschikte kandidaten in aanmerking. Hoewel het hier niet ging om een grote multinational, waren de softwarevereisten voor het in te voeren ERP systeem zeer veelzijdig, het moest dan ook een zeer compleet ERP systeem zijn met de nodige flexibiliteit. Leveranciers als CLEAR solutions, Agion, Pantheon en Microsoft zouden volgens het Nederlands Kenniscentrum tegemoet kunnen komen aan alle wensen van de organisatie. In november 2014 woonde dhr. Matthijs ook de kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum bij. Dit leverde volgens hem genoeg informatie op om de selectie wat gerichter te maken. Medio 2015 werd na diverse gesprekken gekozen voor de ERP software van Pantheon Automatisering.
We hebben diverse softwareleveranciers vergeleken en hebben destijds gekozen voor Pantheon omdat hun ERP pakket het meest aansloot bij onze wensen, zowel technisch/functioneel als prijstechnisch. Het is in januari 2016 allemaal live gegaan en de implementatie is eigenlijk nog bezig. We hebben wel het idee dat we wat meer handelingen moeten verrichten dan vroeger maar het bevalt erg goed.
Over Pantheon Automatisering
ERP-leverancier Pantheon Automatisering met vestigingen in Weesp, Heereveen en Deventer is van origine een puur Nederlands softwarehuis dat al ontstond in de jaren ’70 van de vorige eeuw. Oculus is de naam van de standaard bedrijfssoftware van Pantheon die niet alleen ERP ondersteunt, maar ook CRM, WMS, BI, DMS, Transfer en e-Commerce. Medio 2015 werd Matthijs Industrial Supplies klant van Pantheon en in mei 2016 werden overeenkomsten afgesloten met onder andere Tulp Fietsen in Maastricht, Habitat Solutions in Ridderkerk en Intressio kaarten in Zuidland. In 2016 heeft Pantheon weer flink geïnvesteerd in functionele uitbreidingen van het standaardpakket zoals aanpassingen aan de userinterface (dashboards) alsmede mobiele en e-commerce verbeteringen wat betreft de Oculus systemen en de cloudhosting.
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en ERP softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.
Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over ERP softwareleveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen. Ontvang reviews van gebruikers, introductievideo’s en onze handige checklist.
U krijgt rechtstreeks toegang tot ons selectiehulpplatform zodat u allerlei vragen kunt stellen aan leveranciers. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.