Selecteer een pagina

Netbase gaf recentelijk aan dat haar Enterprise Social Intelligence (ESI) platform nieuwe sociale mediacontrolemogelijkheden krijgt.

ESI, wat gebruik maakt van wat het bedrijf omschrijft als een “zeer nauwkeurige, natuurlijke taalverwerking” motor om berichten op sociale media sites te controleren op meldingen die relevant zijn voor haar klanten, komt nu met een bibliotheek van vooraf gemaakte analyse widgets.

Klanten kunnen widgets op een ad hoc manier combineren om verschillende dashboardweergaves te creëren voor scenario’s zoals reacties aan marketing campagnes en productlanceringen bijhouden, waardoor problemen die aangepakt moeten worden en er controle en analyse is van hun merk en hun concurrenten.

Lisa Joy Rosner, hoofd van de marketingafdeling van Netbase, zegt: “Tot nu toe heeft de ESI statische uitzichten geleverd door zes tabbladen, maar deze nieuwe widget bibliotheek biedt klanten meer flexibiliteit bij het maken van dashboards en het gemakkelijker begrijpen van data. Nu zullen wij een gestroomlijnde interface bieden die in hoge mate aanpasbaar is.”

Zij zei verder: “De dashboards, die zichzelf in real time updaten, houden nu ook rekening met andere elementen zoals de mate van invloed die de sociale media bronnen en hun geografische locatie hebben.”

Volgens het bedrijf controleert het systeem van Netbase in real time miljarden sociale media conversaties die plaatsvinden op miljoenen websites zoals Twitter, publiekelijke Facebook pagina’s, discussie forums, blogs, product beoordelingswebsites en soortgelijke websites.

Met de enorme populariteit van sociale media diensten, zijn bedrijven van mening dar zij moeten controleren hoe hun merk, producten, diensten en concurrenten worden vermeld.

Het analyseren van data biedt bedrijven de mogelijkheid om bijvoorbeeld uit te vinden over klachten die haar klantenservice team kan aanpakken of na te gaan hoe goed een product op de markt wordt ontvangen.

NetBase beweert dat haar taalanalyse technologie verder kan gaan dan slechts het volgen van bepaalde kernwoorden die genoemd worden op sociale media sites en dat dit systeem in plaats daarvan automatisch nagaat als een bericht positief of negatief is en hoe intensief deze mening is geuit.