De omzet van internetbureau Snakeware is het afgelopen kwartaal met bijna vijftig procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hierdoor verdubbelt de winst over 2011. Het bedrijf zoekt de verklaring voor dit positieve resultaat in het feit dat zij steeds meer de regierol op zich neemt bij haar werkzaamheden.
Ook de toekomst van Snakeware lijkt er rooskleurig uit te zien. De afgelopen jaren was Snakeware steevast goed voor een omzet van ruim boven de miljoen euro. De aankomende drie jaar wil het internetbureau toewerken naar een ruime verdubbeling van die omzet, richting de 2,5 miljoen euro. Men wil dit bereiken via de aanwas van nieuw projecten bij zowel bestaande als nieuwe opdrachtgevers, en het aangaan van strategische allianties met andere specialistische organisaties in haar werkveld. ‘Zestien jaar ervaring in online kwaliteit maakt dat wij het online eco systeem goed beheersen’, zo luidt de verklaring van Ate van der Meer, directeur van Snakeware. ‘Met eco systeem bedoelen wij de hoeveelheid aan mogelijk inzetbare online kanalen, software en de juiste manier voor elk bedrijf of merk om dit goed in te zetten.’
Aan het begin van het jaar werd door Snakeware nog de prognose gesteld dat het bedrijf dit jaar een omzetstijging van vijftien procent zou boeken. Deze verwachting is inmiddels ruim naar boven bijgesteld. ‘Zoals het er nu naar uitziet zetten wij de beste omzet en winst uit onze historie in de boeken’, aldus Van Der Meer, die zijn trots niet onder stoelen of banken steekt. ‘De komende jaren gaan wij hiermee extra investeren in ons veelzijdige bedrijf, allianties en innovaties om verdubbeling van onze omzet in drie jaar naar 2,5 miljoen euro te realiseren.’
Snakeware is op korte termijn op zoek naar nieuwe strategische alliantiepartners. Het kan gaan om wederzijdse relaties: de partners kunnen zowel Snakeware om hulp vragen bij complexe online softwareontwikkeling en het gebruik van het Content Management Systeem (CMS) van Snakeware, en andersom moet Snakeware hen kunnen inschakelen voor aanvullende diensten. ‘Hierdoor geven wij onze rol als regisseur van het online kanaal nog meer inhoud en zijn wij voor onze klanten de verbindende kracht in het online eco systeem’, vindt Van Der Meer.