Selecteer een pagina

De gemeente Amstelveen heeft SmartDocuments van High Concept geëmplementeerd om de nieuwe huisstijl in alle documentatie door te kunnen voeren. In de toekomst zal de gemeente de applicatie voor documentcreatie volledig integreren met het aanwezige document management-systeem. Met SmartDocuments kunnen bedrijfsdocumenten eenvoudig in de juiste opmaak worden opgesteld. Deze documenten voldoen automatisch aan de huisstijl van de gemeente. SmartDocuments biedt daarnaast ook de mogelijkheid om documenten procesgericht te definiëren, wat leidt tot een forse reductie van het aantal sjablonen binnen een organisatie. “Bij de aanpassing van onze huisstijl hoorde een documentcreatiesysteem dat die verandering en het onderhoud van de nieuwe huisstijl volledig zou ondersteunen”?, aldus Erik Kogenhop, Teamleider ICT en Infrastructuur bij de gemeente Amstelveen. “Daarnaast is de mogelijkheid tot koppeling met ons aanwezige document management-systeem voor ons doorslaggevend geweest in de keuze voor SmartDocuments.”? De implementatie van SmartDocuments bij de gemeente Amstelveen verloopt grofweg in twee stappen. In de eerste fase is de macro-gebaseerde oplossing verwijderd en is SmartDocuments daarvoor in de plaats ingevoerd. In de tweede fase zal SmartDocuments volledig geëntegreerd worden binnen het aanwezige document management-systeem. De gemeente verwacht deze fase over zo”n zes maanden af te ronden. “Door het eenvoudige beheer van SmartDocuments maakt de gemeente Amstelveen een grote kwaliteitsslag als het gaan om documentcreatie. Ingevoerde huisstijlelementen worden herhaaldelijk hergebruikt”?, zegt Marco Drost, algemeen directeur van High Concept. “De gemeente Amstelveen verhoogt met SmartDocuments de effectiviteit van de nieuwe huisstijl.”?

Bron: High Concept