Investeren in een CRM software zal helpen bij de groei van inkomsten, de operationele kosten te verlagen en het vergroten van de IT-efficiency, maar veel bedrijven hebben hulp nodig bij het kwantificeren van de ROI bij de implementatie van CRM software. Er zijn sleutelmetrieken van CRM software die belangrijk zijn voor bedrijven.
Als eerste het fundament van de verkoop, het verkoopgesprek. Gegevens van het aantal individuele verkoopgesprekken en het totale aantal gesprekken moeten bekend zijn bij management. Bij het aantal verkoopgesprekken moet gemeten worden hoeveel van deze gesprekken nodig zijn om een nieuwe klant te verwerven. Zodoende kan de tijdsduur gepland worden waarin nieuwe bedrijven zullen produceren en welke vereisten nodig zijn voor de productie.productie.
Er moet ook nagegaan worden hoelang het duurt (verkoopcyclus)vanaf initieel contact tot het afronden van de verkoop. Dit kan getraceerd worden door CRM software. Management moet de klantwaarde kennen voor een beter overzicht van tijdsbeheer, beslissingen nemen en het anticiperen op de kosten en calculaties van lange-en kortetermijnprojecten. De meest rendabele omzet is die van bestaande klanten ofwel bijkomende aankopen of aankopen van aanvullende producten en diensten die het bedrijf aanbiedt. Het is cruciaal dat zowel het bedrijf als iedere individuele verkoper geïnformeerd is of er een succesvolle dwarsverkoop en/of toenemende verkoop is van bestaande klanten.
Vele van de bedrijven en verkopers die CRM software gebruiken moeten nog profiteren van de vele voordelen van deze software. Deze 6 aspecten zijn belangrijk voor de groei van uw bedrijf en individuele verkoop.