In 1887 nam Albert Heijn sr. de kruidenierswinkel van zijn vader over. Nu is Albert Heijn ongetwijfeld één van de oudste en meest bekende ondernemingen in Nederland. Albert Heijn heeft ongeveer 700 winkels verspreid over Nederland.
Sedert 2001 maakt Albert Heijn gebruik van SiteFeeling voor het intranet van haar hoofdkantoor, het intranet voor de Albert Heijn distributiecentra en voor een aantal onderdelen van haar intranet voor de winkels.
Binnen Albert Heijn wordt er elk jaar een Winkelwedstrijd georganiseerd. Alle Albert Heijn-winkels strijden een jaar lang voor de felbegeerde titel van Beste Albert Heijn Winkel van Nederland.
Klanten van Albert Heijn kunnen gedurende het jaar via onder andere internet hun mening geven over de service en kwaliteit van de Albert Heijn-winkels. De klanten letten bij het beoordelen van ‘hun’ winkel onder andere op:
- Een schone en aantrekkelijke winkel;
- Een vlotte en prettige kassa-afhandeling;
- Persoonlijke benadering;
- De deskundigheid van het personeel.
Met het thema ‘Samen naar de top’ toont de Winkelwedstrijd van 2011 aan dat de winkelmedewerkers met z’n allen strijden voor een goed winkelresultaat. De wedstrijd is onderverdeeld in een verschillende etappes. Elke etappe heeft een eigen thema en een eigen winnaar. Interactief kunnen winkels zelf tips en ervaringen melden en lezen, en elke etappe heeft een poll. De afdeling Interne Communicatie publiceert regelmatig nieuws voor de winkels op de subsite. Met een teller wordt het aantal dagen dat nog beschikbaar is tot het einde van de lopende etappe aangetoond. Spelregels en tips over hoe aan de top te komen maken ook deel uit van de site.