Sitecore’s nieuwe marketingproduct tilt e-mailmarketing naar hoger plan door integratie van e-mail en websitekanalen voor grotere online betrokkenheid
Sitecore Email Campaign Manager helpt marketeers om van anonieme websitebezoekers klanten te maken
Sitecore, de toonaangevende leverancier van .NET Web Content Management System (CMS)-software, heeft vandaag een nieuw product gelanceerd voor het beheren van e-mailcampagnes: Email Campaign Manager. Deze Sitecore-oplossing vergroot de klantbetrokkenheid en maakt Sitecore CMS en de Sitecore Online Marketing Suite (OMS) nog krachtiger met geavanceerde customer tracking en targeting, personalisatie, tests, geïntegreerd e-mailbeheer en rapportage, en naadloze integratie met CRM-systemen.
Email Campaign Manager biedt marketeers de tools om een beeld te krijgen van alle bezoeken en acties op bedrijfswebsites naar aanleiding van e-mailcampagnes. E-mailsystemen bieden doorgaans wel click- en openingspercentages, maar houden niet bij wat bezoekers doen als ze eenmaal op de website of landingspagina zijn. Met de geïntegreerde marketingoplossingen van Sitecore krijgen marketeers per bezoeker inzicht in hun campagnes binnen de verschillende digitale marketingkanalen.
Email Campaign Manager stemt corporate websites en e-mailcampagnes op elkaar af, zodat marketeers beter in staat zijn om de content in hun e-mails en op landingspagina’s en overige webpagina’s af te stemmen op de klant. Daarnaast worden e-mailcampagnes en webeigenschappen door de oplossing van Sitecore omgevormd tot customer intelligence tools.
“Binnen de traditionele marketing wordt e-mail vrijwel hetzelfde gezien als andere outbound kanalen, namelijk als broadcastingtool”, zegt Darren Guarnaccia, VP Product Marketing Sitecore. “Tegenwoordig eisen klanten relevante content en negeren ze algemeen opgestelde berichten. Ze willen als individu worden aangesproken. Sitecore Email Campaign Manager biedt marketeers informatie over alle website- en e-mailactiviteit, zodat er persoonlijke content kan worden geboden.”
Met Email Campaign Manager kan binnen een CRM-systeem in kaart worden gebracht welke klanten e-mails openen en de website bezoeken of via een mobiele telefoon op internet surfen. Hiermee beschikken marketeers over kwantitatieve campagneanalyses waarop ze actie kunnen ondernemen. Ze kunnen alle gerelateerde acties op de website volgen en daarmee eenvoudig het investeringsrendement vaststellen. Bovendien kunnen websitebezoeken die weken of maanden na een e-mailcampagne plaatsvinden, worden bijgehouden en in verband worden gebracht met campagnes.
De geïntegreerde marketingoplossing van Sitecore maakt progressieve profilering mogelijk, zodat marketeers hun prospects nieuwe form fields kunnen tonen op basis van eerder verzamelde gegevens. Een greep uit de andere opties:
- Volgen gebruikersgedrag n.a.v. e-mails en op website, met gedetailleerde rapportage
- Persoonlijke campagnes op basis van inschrijflijsten e-mail in Microsoft Dynamics™, Salesforce™ of andere CRM-oplossingen of klantendatabases
- Automatisch volgen CRM-gebruikers via e-mail- en website-ervaringen
- Automatisch gegeneerde trackinglinks voor overzicht van activiteiten op de website tijdens meerdere bezoeken
- OMS GeoIP voor registratie demografische gegevens over bezoekers, zoals land, provincie, stad en geregistreerde bedrijfsnaam – zelfs wanneer bezoekers geen formulier invullen
- Optimale conversie met Multivariate Testing.
- Overzicht per contactpersoon van alle online activiteiten – downloads, favorieten en zoekopdrachten
De kracht van Sitecore Email Campaign Manager is de integratie van de superieure Web Content Management-oplossing van Sitecore met e-mailcampagnes. Dit levert intuïtieve, goed afgestemde content editing tools op voor het beheren van content en het opzetten van landingspagina’s, microsites en e-mails. Marketeers kunnen hun templates, content, afbeeldingen en ontwerpen binnen meerdere initiatieven toepassen en hun klanten een ervaring bieden met consistente branding en een uitgebreide inzet van middelen.