De gemeente Raalte koos recentelijk na een intensief aanbestedingstraject, dat werd begeleid door M&I/Argitek, voor het zaaksysteem van Centric en de frontoffice van SIMgroep.
Met de totaaloplossing van Centric en SIM kunnen de inwoners van Raalte via alle kanalen met de gemeente communiceren. Daarnaast kunnen zij vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week diensten afnemen en direct een overzicht krijgen van al hun lopende en afgeronde zaken. “Hiermee geven we niet alleen een sterke aanzet in ons streven naar een verdere verbetering van onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers, maar ook aan de efficiency van onze gemeentelijke organisatie”, zegt Dianne Pol, programmamanager Dienstverlening van de gemeente Raalte. Zij is ervan overtuigd dat het zaaksysteem bovendien een belangrijke impuls geeft aan de realisatie van het concept Antwoord© en het Nationaal Uitvoeringsprogramma (NUP).
Voor het realiseren van het zaakgericht werken maakt Raalte gebruik van de Suite4Publieksdiensten: het gemeentebrede zaaksysteem van Centric, met geïntegreerd DMS/RMA (documentmanagement), voor onder andere het midoffice en het klantcontactcentrum. De webintake binnen het klantcontactcentrum verloopt via de oplossingen van SIMgroep. Het systeem voorziet in koppelingen met de interne procesapplicaties, met ketenpartners en met de Landelijke Voorziening.