De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB, de vereniging die de belangen behartigt op het gebied van recreatie, toerisme, verkeer en vervoer, is deze maand ‘live’ gegaan met SCOPE. ANWB gaat SCOPE inzetten om haar relatiebeheeractiviteiten verder te professionaliseren.
SCOPE is maandag 7 mei officieel ‘live’ gegaan, wat gepaard ging met een klein feestje. Met SCOPE gaat de ANWB de complexe velden van o.a. overheid en brancheorganisaties in een centraal gecoördineerd systeem onderbrengen; een voorwaarde voor goed relatiebeheer. De aanwezige kennis over de relaties kan beter worden aangewend in de omgang met die relaties.
De ANWB licht de keuze voor SCOPE toe: ‘Na selectie van verschillende pakketten kwam SCOPE het beste naar voren ten aanzien van functionaliteiten, techniek, flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid en prijs. Met name het SCOPE Datamodel waardoor personen, functies en relaties gekoppeld of ontkoppeld kunnen worden, was een van de doorslaggevende redenen voor de keuze van SCOPE. Juist in complexe omgevingen is het van belang dat een persoon maar één keer in de database voorkomt, maar tegelijkertijd wel gekoppeld kan worden aan meer functies en relaties’.
SCOPE wordt door een groot aantal verenigingen en bonden succesvol gebruikt. SCOPE marketing technology heeft specifiek voor deze branche een aantal modules ontwikkeld, zoals Contract Management en de PSA-module (Professional Services Automation). Met de ANWB als gebruiker verstevigt SCOPE haar positie als CRM-specialist in deze branche.
Bronnen: CRMcentraal & SCOPE CRM