Salesforce.com, de maker van cloud-gebaseerde crm-software draait prima en haalt veel nieuwe klanten binnen.
In het eerste kwartaal van dit jaar haalde de softwaremaker 3900 nieuwe klanten binnen. Op jaarbasis ruim 20.000. Eind maart 2009 had de maker van crm-software een klantenbestand van 59.300. Omdat de klanten bedrijven zijn, is het aantal mensen dat gebruikt maakt van de customer relationship management -software echter vele malen groter.
Het bedrijf uit San Francisco zag in het eerste kwartaal de winst vergeleken met een jaar verdubbelen tot 18,4 miljoen dollar. De omzet steeg met 23 procent naar 304,9 miljoen dollar.
“Zeebenen”
Toch tempert Salesforce.com de verwachtingen. Voor het huidige tweede kwartaal zijn de verwachtingen lager dan analisten vooraf dachten. Na het bekendmaken van de cijfers daalde het aandeel Salesforce.com na het sluiten van de beurs met 7,6 procent.
Ceo-Marc Benioff zegt dat het de laatste tijd langer duurt om contracten te sluiten, en dat nieuwe klanten kleinere contracten willen. Bestaande klanten zijn minder happig om nieuw softwaregereedschap toe te voegen als voorheen. “Klanten krijgen zeebenen in deze omstandigheden.”
Bron: Webwereld