Relevancer heeft onlangs een gids gepubliceerd voor het gebruik van Algorithmic Content Curation om marketing automatisering te bevorderen. Dit is een manier voor organisaties die bedrijfsoplossingen aanbieden om gemakkelijker in contact te komen met bedrijven die die oplossingen nodig hebben. Hierbij maakt het gebruik van verschillende applicaties. Volgens Relevancer worden hierdoor lage kosten en zeer effectieve content marketing voor organisaties van elke orde van grootte gegarandeerd.
In het proces waarin bedrijfsproblemen worden opgelost onderscheidt Relevancer vier verschillende fases: de fase waarin men zich bewust wordt van het probleem; de tweede fase, waarin het management het besluit neemt welke problemen nader onderzoek behoeven; de derde fase, waarin een team bepaalde oplossingen voordraagt; en tot slot de laatste fase, waarin bepaalde leveranciers van de oplossingen worden aangeschreven.
Relevancer claimt dat Algorithmic Content Curation bij al deze vier fasen kan helpen. Dit doet het door verschillende dingen aan te bieden. Het gaat hier om enkele zaken, zoals bijvoorbeeld een landingpage die onderwerpsgericht is. Op deze landingpage probeert men de aandacht van een lezer te trekken, waarna die zich gaat inschrijven, zo hoopt Relevancer, voor een individuele RSS-feed of nieuwsbrief, of zelfs een user portal. Dit zou een premiummogelijkheid zijn. Ten slotte biedt Algorithmic Content Curation nog een app aan voor tablets, smartphones of zelfs televisies.