Onlangs heeft ict-dienstverlener Qurius een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse leverancier van SaaS CRM Zero2Ten. Dat bedrijf heeft een implementatietraject bedacht om binnen afzienbare tijd Microsoft Dynamics CRM als webdienst in te voeren. Qurius uit Zaltbommel heeft die aanpak voor Europese klanten aangepast. Het omvat het zogeheten Learning Lab Programma waarbij de gebruikerstraining, de inrichting van de crm-software en de implementatie op het zelfde moment plaatsvinden.
De programmatuur voor klantrelatiebeheer moet vanwege deze aanpak sneller in de lucht zijn dan bij een normale invoering. Volgens Qurius heeft de aanpak naast het verkorten van de implementatietijd nog meer voordelen. Gebruikers moeten ook meer betrokken raken bij de invoering van de nieuwe software en invloed krijgen op de inrichting van de programmatuur.
Gebruikers krijgen in vier websessies instructies over het gebruik van de software en kunnen tijdens die trainingen de software ook inrichten. De dienstverlener neemt aan dat door de aanpak gebruikers meer zelf aan de knoppen zitten en minder afhankelijk zijn van de leverancier. De software wordt gehost in datacenters van Microsoft.
Qurius geeft aan dat de aanpak meteen beschikbaar is voor klanten in de volgende landen: Nederland, Duitsland, Spanje en België. Binnenkort volgt Groot-Brittannië, maar het crm online-team moet daar eerst de vereiste trainingen doorlopen.
Driehonderd online implementaties
Zero2Ten heeft de aanpak voor de invoering van Microsoft CRM ondertussen bij ruim driehonderd bedrijven uitgevoerd. Qurius is intussen begonnen bij één Nederlandse klant maar wil niet zeggen welk bedrijf het precies is.