Propulsion heeft recentelijk nieuwe functionaliteiten ontwikkeld die inspelen op de nieuwe wetgeving met betrekking tot zakelijk e-mailen. Sinds 1 oktober 2009 moeten alle bedrijven toestemming van niet-klanten registreren om hen te mogen e-mailen. Om dit registratieproces gestructureerd en gemakkelijk te organiseren heeft Propulsion haar Campagne Management Software uitgebreid met een softwarematige opt-in registratie. Deze opt-in registratie werkt cross channel, zoals b.v. bellen, e-mailen en websites.
In Propulsion kan de toestemming tot zakelijk e-mailen via alle communicatie kanalen geregistreerd worden. Via een combinatie van web en bellen kan de toestemming voor outbound e-mail op niet-klanten geregistreerd worden.
De opt-in hoeft niet alleen op bedrijfsniveau geregistreerd te worden, maar kan ook op product of dienstniveau. Deze interesse segmenten kunnen customized door de emailende partij worden aangemaakt binnen de Propulsion Software. Op deze manier kan een niet-klant gesegmenteerd en dus gericht via e-mail benaderd blijven worden. Zo krijgt de niet-klant op basis van zijn toestemming enkel informatie waar hij of zij daadwerkelijk naar op zoek is, waardoor vermeden wordt dat niet-klanten hun e-mail toestemming intrekken. Bijkomend voordeel voor de mailende partij is natuurlijk dat e-mail als kanaal voor gerichte B2B marktbewerking ingezet kan blijven worden, wat kosten effectief werkt.