Belangrijke klantrelatiemanagement (CRM) trends voor 2014 zullen zich richten op wat kleine en middelgrote ondernemingen in CRM oplossingen zoeken, wat klanten wensen van bedrijven en hoe positief het IT-klimaat is voor kleine en middelgrote bedrijven.
Wat middelgrote ondernemingen zoeken in CRM oplossingen
Verkoopteam- en marketingautomatisering zijn trends aan het worden in IT-departementsaankopen, met name bij de middelgrote bedrijven.
Software advice, een consultinggroep die in het afgelopen jaar hun eigen interacties met IT-beslissers hebben geanalyseerd, hebben hierover een CRM studie gepubliceerd. Uit de CRM analyse bleek dat 91% van de kopers eerder opzoek was naar een “best-of-breed-oplossing” dan geïntegreerde of meerdere producten.
Een geschikte CRM oplossing moet helpen bij de verkoop-, marketing- en ontwikkelingsteams om te kunnen voldoen aan de verwachtingen en het verstrekken van de superieure ervaringen.
Klanten zijn vooral op zoek naar waarde, gemak en positieve ervaringen. Wat waarde, gemak en positieve ervaring betreft, is deze afhankelijk van het individu, en dit is waar een klantrelatiemanagement (CRM) oplossing nuttig is. IT-professionals moeten zich eerst bewust worden van de vennootschappelijke missie, sterke en zwakke punten van de klantenservice en een CRM oplossing waarbij analytics en sociale media integratie zeker zullen helpen.
CRM voordelen voor middelgrote bedrijven
Veel van de nieuwigheden en het deskundige advies betreffende CRM lijkt positief te zijn. Dit komt, omdat kleine en middelgrote ondernemingen hun eigen voordelen hebben en klein en centraal genoeg zijn om direct contact hebben met hun klanten. CRM oplossingen zullen deze relatie in het komende jaar alleen verbeteren door grenzen te stellen.