Microsoft heeft een 100 miljoendollarovereenkomst getekend door Parature te kopen. De aankoop van Parature geeft het CRM platform van Microsoft, Microsoft Dynamics CRM, een wereldklasse zelfservicebase om met klanten zoals gamers te communiceren over meerdere kanalen, waaronder e-mail, het internet, chat of sociale media.
De aankoop van Parature sluit een leegte van Microsoft. Voorheen had Microsoft geen oplossing om de klantervaring aan te passen aan de hand van nieuwe gebruikers die zoveel mogelijk zelf proberen om hun problemen op te lossen. Gebruikers van tegenwoordig bellen namelijk niet meer naar een klantenservicelijn. Microsoft heeft alle procesbenodigdheden om informatie te krijgen binnen een complexe callcenterwerkstroom, maar Parature maakt dat Microsoft meer CRM mogelijkheden heeft.
Bill Patterson, senior directeur van de strategie- en planningsafdeling van Microsoft Dynamics CRM: “Met de nieuwe CRM mogelijkheden kan Microsoft Salesforce.com, de marktleider, beconcurreren.”
Parature is bekend geworden met zijn klantervaringtechnologie. Verschillende bedrijven zijn het erover eens dat de kennisbase van Parature dit bedrijf aantrekkelijk maakt. De moderne kennisbase van Parature integreert context-, zoekopdrachten-, voorspelling- en leermiddelen. Parature koppelt op die manier sociale data aan processen zodat de juiste mensen de juiste informatie kunnen krijgen.
Microsoft heeft Parature geïntegreerd in het Dynamics CRM platform, maar voorlopig blijft Parature als onafhankelijk bedrijf werken. Salesforce heeft zijn eigen kennisgecentreerde ondersteuningsmilieu. Dit bedrijf werkt samen met bedrijven zoals MindTouch. MindTouch en biedt een kennismachine om de juiste informatie naar de juiste mensen te sturen.
De sterke kant van Microsoft Dynamics CRM is het feit dat het naadloos geïntegreerd kan worden met Office. Dit wordt allemaal geleid door Bob Stutz, Corporate vicepresident, die ook heeft geholpen bij de ontwikkeling van Siebel CRM en SAP CRM.
Het afgelopen jaar kocht Microsoft Marketing Pilot om zijn marketingautomatiseringsmogelijkheden te verbeteren. Het aanbod van Microsoft wordt alleen maar beter door de aankoop van Parature. Om het CRM aanbod van Microsoft Dynamics CRM volledig te maken, moet er aan de commercemogelijkheden nog invulling worden gegeven.