Infor maakt bekend dat het CERTPOINT Systems Inc, in Roslyn Heights, New York heeft overgenomen. CERTPOINT Systems Inc wordt gezien als een vernieuwende leverancier van SaaS Learning Management Software (LMS) en Learning Content Management Software (LMCS). Behalve in New York heeft CERTPOINT ook een kantoor in Brussel, België. Enkele bekende CERTPOINT klanten zijn Stanley Black & Decker, Toyota, Honda, Meritas Health en Lutheran Medical Center.
Infor heeft ervoor gekozen om CERTPOINT over te nemen vanwege het kennisleiderschap van CERTPOINT en de mogelijkheid om sociale, contextuele en mobile learning technologie op de markt te brengen. Daarmee heeft CERTPOINT het leren veranderd van een back-office ondersteunende functie naar een uitgebreide ondernemingtalentoptimaliseringtool.
De Infor Menselijk Kapitaal Managementsuit (HCM) kan zich, dankzij de overname van CERTPOINT, meten met de meest volledige end-to-end soluties op de markt. CERTPOINT beschikt over wereldwijde leertechnologie die een uitbreiding is voor de Infor Human Resource (e-HRM), Talent, Workforce en Payroll Managementsoluties die zitten in het marktleidende Enwisen HR Service Delivery Platform van Infor.
Tarik Taman, General Manager Human Capital Management (HCM-manager) van Infor: “Door de overname van CERTPOINT kan Infor klanten een end-to-end HCM-oplossing aanbieden, die meer inzicht biedt en bedrijven helpt met het behalen van goede resultaten. Met de overname van CERTPOINT geeft Infor ook een signaal af dat ze bij de top wil horen van aanbieders van SaaS Enterprise Human Capital Management oplossingen.”
Ara Ohanian, CEO Enchief happiness officer van CERTPOINT Systems: “Infor en CERTPOINT hebben een gedeelde cultuur – een focus op innovatie en zakelijk succes. Het doel van CERTPOINT is om klanten alle voordelen te bieden van onze gecombineerde sterke punten en verder te bouwen op ons vermogen om kennis om te zetten in tastbare bedrijfsresultaten.”