Het arbeidsbemiddelingsbureau STEP heeft recentelijk een nieuwe website in gebruik genomen. Deze website heeft OTYS voor STEP ontwikkeld. STEP richt zich in het bijzonder op arbeidsbemiddeling op de lokale overheid. STEP streeft ernaar om het risicobewustzijn bij haar klanten te creëren en te versterken. Daarnaast wil STEP de financiële en fiscale risico’s die gemeentes lopen zowel in kaart brengen als daadwerkelijk oplossen.
STEP is gedurfd
Bob van Leeuwen, Martin van der Meer en Joost Parren zijn de drie eigenaren die STEP beheren. Deze heren hebben bij elkaar opgeteld al 45 jaar ervaring met gemeentes. Zij hebben hierdoor goede contacten kunnen opbouwen en dat kunnen zij goed gebruiken bij STEP. Vanwege hun ervaring kunnen zij zich goed inleven in de gemeentes en weten zij precies hoe het reilt en zeilt binnen de gemeentes. De drie heren willen dat alle gemeentes in Nederland in control komen door zich bewust te worden van de risico’s die gemeentes lopen. Parren is hierbij verantwoordelijk voor de acquisitie, Van Leeuwen zorgt voor de uitvoering van het proces en Van der Meer zorgt dat de algemene bedrijfsvoering zonder problemen verloopt. Momenteel werken zij veel op basis van no cure no pay. STEP is gedurfd en gaat zich op alle gemeentes in Nederland richten. Zo wil STEP de risico’s van de gemeentes niet op de traditionele manier oplossen maar een andere aanpak. Ze willen onder andere oplossingen als Business Intelligence inzetten. “Voor Business Intelligence is de makkelijkste omschrijving: op een geautomatiseerde manier je bedrijf slimmer maken”, zegt Parren.
Business Intelligence tools
Vanaf STEP is opgericht (1 april 2011) vonden de heren dat hier een website bij nodig was, zodat zij oplossingen via de website konden bieden. Verder was de website noodzakelijk om klanten en prospect een beeld van hun organisatie te kunnen geven. Daarnaast willen de heren zich nog meer verdiepen in oplossen met Business Intelligence tools. De drie heren zijn ook bezig met het maken van een app voor de overheid zodat er veel zaken op de smartphone te bekijken zijn. “Als wij kunnen laten zien dat de applicatie genoeg security heeft zullen de gemeentes dit zeker willen gebruiken voor hun dagelijkse werkzaamheden”, zegt van Leeuwen.
Dossieropbouw
Van der Meer heeft in het verleden al met OTYS gewerkt en hij was zeer tevreden over OTYS. Hierdoor was de keuze voor OTYS ook heel snel gemaakt. “Wat fantastisch is aan OTYS is haar dossieropbouw, alles wordt hierin opgeslagen en dit is voor de hele organisatie toegankelijk, aldus Parren. Van Leeuwen is het hiermee eens en vult aan: “Eerst werd er een e-mail gestuurd met de ander in de BCC zodat deze ook op de hoogte was. Dit is niet meer nodig omdat elke e-mail wordt opgeslagen in het dossier”. De heren zeggen allemaal dat je tegenwoordig niet meer zonder kunt.