Oracle heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van BlueKai, een cloudgebaseerde Big Data Platform dat gespecialiseerd is in mobiele marketing gepersonaliseerde campagne voor online en offline campagnes door marketeers te voorzien van meer bruikbare informatie van potentiële consumenten. Door integraties van de software die door Oracle wordt aangeboden via het Big Data Platform heeft de overname diverse gevolgen voor de positie van de leverancier in de marketingautomatiseringssector. Het Big Data Platform organiseert publieke gegevens van een onderneming binnen de cloud. Zodra de gegevens zijn geordend zorgt het Big Data Platform voor gebruikers gepersonaliseerde marketingcampagnes in alle kanalen en verspreidt dit naar de cliënten. Bij de afronding van de overname zal het Big Data Platform geïntegreerd worden met de software van Oracle. De Big Data Platformonderneming gaf aan dat ze, gecombineerd met Oracle’s marketing en sociale software, BlueKai cliënten de mogelijkheid hebben om uitvoerige gebruikersprofielen op te zetten met informatie uit eerste- en derdehands bronnen waaronder media, reclame , sociale en mobiele bronnen. Voor cliënten van beide bedrijven moet de overgang vloeiend verlopen. Een punt van zorg voor BlueKai cliënten is het kunnen waarborgen van hun contractuele situatie en het veiligstellen van eventuele toekomstige Roadmap-items waarop ze kunnen steunen. Toch zijn de vooruitzichten positief.