Recentelijk heeft Oracle crm in de cloud: Oracle Fusion Customer Relationship Management (CRM) geïntroduceerd. De crm-cloudtoepassing van Oracle biedt als onderdeel van de pas aangekondigde Oracle Public Cloud voordelen van SaaS (software as a service), met uitzondering van de beperkingen van de oudere SaaS-crm-oplossingen. Het systeem heeft verschillende business intelligence-mogelijkheden en biedt ongekend inzicht in zowel de salesplanning als salesresultaten. Hierdoor kunnen vertegenwoordigers en verkoopleiders op een slimmere wijze verkopen, aldus Oracle.
Oracle heeft verder Oracle Fusion HCM in de cloud geïntroduceerd. Bedrijven maken optimaal gebruik van de voordelen van SaaS (software as a service) met de applicaties Oracle Fusion Human Capital Management (HCM) en Oracle Fusion Talent Management in een publieke cloud. De oplossing heeft onder andere business process- en business intelligence-mogelijkheden.
De software-ontwikkelaar heeft ook aangekondigd dat steeds meer system-implementatiepartners (SI’s) uit het Oracle PartnerNetwork (OPN) Oracle Fusion Applications adopteren. Implementatiepartners investeren in opleiding en ontwikkeling van hun Oracle Fusion Application-activiteiten, dankzij de ruim duizend Oracle Fusion Application trainingsmogelijkheden die beschikbaar zijn via Oracle OPN. Deze implementatiepartners variëren van grote wereldwijde spelers tot niche en regionale integrators.De meeste van deze partners nemen ook actief deel aan Oracle Fusion Application Ramp-Up- en Migratie Co-Development-programma’s, zodat zij diepgaande kennis van Oracle Fusion Applications kunnen verwerven voor hun release. Het verkrijgen van expertise in de Oracle Fusion Application early-adopter-programma’s, stelt deze partners in de gelegenheid om klanten te helpen hun risico’s te beperken en Oracle Fusion Applications in minder tijd in hun bestaande Oracle Application te implementeren.