Schaalbare CRM, uitkiezen wat je nodig hebt en daarvoor betalen, dat is wat de meeste kleine en middelgrote CRM softwareaanbieders tegenwoordig doen en wat bedrijven ook van ze vragen. Een te ingewikkeld CRM systeem met teveel functies die men toch niet gebruikt moet voorkomen worden. Het is de manier om een haalbaar verdienmodel te hebben, om ook kleinere bedrijven over te halen en om klanten eerst te laten wennen aan een systeem om daarna extra modules te kunnen verkopen. Het Nederlands Kenniscentrum kwam in januari 2014 in contact met de firma Rhodos, specialist in sauna’s, zonnebanken, infrarood-cabines en zwembaden alsmede buitenspa’s en fitnessapparatuur. Gezocht; een online CRM applicatie waar 8 tot 10 medewerkers makkelijk mee uit de voeten kunnen. Bernard Huisman formuleerde de uiteindelijke keuze alsvolgt;
Vorig jaar hebben we besloten om voor q-Invoice te kiezen en dat was een erg goed besluit. De reden voor onze keuze voor deze partij is dat ze vrij modern zijn en makkelijk omgaan met koppelingen en uitbreidingen. het programma voldoet voor 80 % aan onze wensen en de andere 20% worden steeds opgelost door aanpassingen of modules die bijgemaakt worden.
Over q-Invoice CRM
Het uit Den Haag afkomstige q-Invoice is een nog betrekkelijk jonge CRM softwareontwikkelaar. In 2013 kwam versie 2.0 van hun software op de markt waarna maandelijks nieuwe updates beschikbaar werden gemaakt. q-Invoice is vooralsnog geen Microsoft, en waarschijnlijk willen ze dat ook niet worden. Deze softwareleverancier legt zich toe op het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijk CRM pakket dat laagdrempelig en makkelijk uitbreidbaar is naar gelang de wensen van de klant. Precies wat Bernard Huisman van Rhodos nodig had;
Doordat q-Invoice aan het groeien is, komen ze wel elke maand met een vernieuwing en zo langzamerhand gaat het programma steeds meer passen bij onze organisatie. Zo willen we nu graag een incassofunctie hebben en deze wordt dan binnenkort ‘erbij geïmplementeerd’. Het zijn steeds kleine en simpele aanpassingen en erg betaalbaar.
Trends op de CRM softwaremarkt ‘world-wide’
Customer Relationship Management (CRM) tools zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De wereldwijde markt voor CRM software was al in 2014 uitgegroeid tot 24 biljoen dollar en zal volgens blikopnieuws.nl in 2017 stijgen tot het astronomische bedrag van 37 biljoen dollar. De kleinere CRM softwareaanbieders zorgen er juist voor dat ook de kleinere MKB-ers en ZZP-ers met mobiele CRM applicaties aan de gang gaan voor een laag instaptarief. Daar kan men dus in de komende jaren nog voldoende groei van verwachten.
Heeft u behoefte aan informatie over CRM software? Heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert of zoekt u specifieke implementatiepartners? Vraag ons software informatiepakket aan!
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen CRM aanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.