Bedrijfsleiders of managers hebben vaak het gevoel dat ze moeten voorkomen dat een schip kapseist. Om hierboven te kunnen staan, houdt in dat men moet weten welke de beste software van deze tijd is en hoe men hierover kan beschikken.1 van de beste softwaresoorten is de CRM software. Dit staat voor klantrelatiemanagement. De redenen waarom ondernemingen niet weten waar zij voor moeten kiezen, is dat de breedvoerige CRM software verschillende taken kan uitvoeren voor de onderneming. 5 manieren waarop CRM software werkelijk bruikbaar kan zijn voor bedrijven zijn:
1. Telefoon Popups voor inkomende en uitgaande gesprekken: Deze maakt het mogelijk om uitgebreide contactgegevens van degene aan de andere kant van de lijn tevoorschijn te laten komen. Het helpt bij de verkoop en het vergemakkelijkt de algehele communicatie met klanten.
2. Uitgebreide geschiedenisbronnen: CRM software kan ook gebruikt worden om een uitgebreide geschiedenis van de gevoerde acties aan te tonen. Op die manier krijgt men een vollediger beeld van hetgeen met een klant is besproken en de acties die zijn uitgevoerd. Hierdoor kunnen bedrijven meer gerichte aanbiedingen of voorstellen doen en kunnen klanten voor een lange termijn supporten.
3. Werknemers oriëntatie. CRM software biedt ook aan nieuwkomers voordelen zoals het aanvragen van meer informatie over het bedrijf. Deze informatie kan gebruikt worden door medewerkers om zich sneller aan te passen aan hun nieuwe baan.
4. Naam en gezicht verfrissers: Met ingebouwde CRM tools in mobiele telefoons, tablets en apparaten, krijgen bedrijven toegang tot de naam en een foto van de klant. Dit verschijnt namelijk op hun scherm. Met deze informatie worden onnodige ongemakkelijke bijeenkomsten voorkomen.