Selecteer een pagina

Microsoft is bezig met de uitrol van een nieuwe versie van haar Dynamics NAV ERP software die een belangrijke functie bevat voor cloud gebaseerde implementaties, alsmede nauwere integratie met Office. De lancering van NAV 2013 R2 ERP software  is gepland voor oktober  en bevat de multitenancy functie-ondersteuning, een bouwkundig principe gerelateerd aan de cloudsoftware, waarbij klanten een enkele applicatie delen maar waarbij hun respectievelijke data gescheiden wordt gehouden. Dit helpt de leveranciers hun operaties op grotere schaal uit te voeren met minder overheadkosten. De NAV 2013 R2 ERP software bevat ook hulpmiddelen ter ondersteuning van grootschalige hosting van de toepassingen. Over het algemeen is de multitenancy-optie van de NAV ERP software een goede aanwinst voor partners aangezien hun hostingkosten aanzienlijk verlaagd worden. Klanten kunnen verder ook profiteren van de snellere implementaties.

 

Een  nieuwe functie die de NAV 2013 R2 ERP sofware zal bevatten is de mogelijkheid om de toepassing onpremise en op cloud gebaseerde SharePoint locaties te implementeren. Ook kunnen NAV ERP softwareprocessen gecombineerd worden met SharePoint werkstromen en webonderdelen. Andere verbeteringen die nog toegevoegd zullen worden aan deze ERP software zijn verbeterde hulpmiddelen voor kasbeheer, alsook een vernieuwde gebruikersinterface afgestemd op Office 365.

Microsoft biedt ook haar Dynamics GP ERP software die gericht is op kleinere bedrijven in vergelijking met de NAV ERP softwaredoelgroepen voor Azure. De planning is om de Azure ondersteuning voor Dynamics AX software en high-end ERP producten volgend jaar toe te voegen.