Selecteer een pagina

GX Software, leverancier van software voor web content beheer, heeft een totaal nieuwe module aan zijn web content beheer (wcm) systeem, GX WebManager, toegevoegd. Deze module is genaamd Visitor Aware Content en is gemaakt om de mogelijkheid te creëren om aan de hand van individuele bezoekers een website te kunnen vormen. Het systeem moet voor inzicht zorgen in hetgeen bezoekers interesseert en hun kenmerken en de content moet ook meteen worden aangepast aan de hand daarvan.

GX Software wil met zijn module, Visitor Aware Content, inspelen op een rapportage van het analysekantoor Forrester dat accentueert dat websites zich moeten inzetten om concurrentievoordeel te behalen door een unieke ervaring te bieden aan de bezoekers. Visitor Aware Content is een onderdeel van de GX WebManager wcm-oplossing en moet ervoor zorgen dat er een betere kijk is op hetgeen de bezoekers interesseert. Aan de hand daarvan moet content meteen kunnen worden aangepast.

De leverancier van software, is van mening dat de module diverse mogelijkheden levert om webcontent inzicht te bieden over de bezoekersvoorkeuren. Dit proces kan starten bij het vaststellen van de content die de bezoekers bezichtigen. Aan de hand daarvan worden de karakteristieken van de bezoeker bepaald, of hij particulier of zakelijk is georiënteerd en welke producten zijn interesse trekken.

Volgens GX Software is Visitor Aware Content meteen beschikbaar op de Noord-Amerikaanse en Europese markt.