Zendesk, een op klantenservice gericht bedrijf, heeft kortgeleden mogelijkheden geïntroduceerd om proactieve klantenquêtes en e-mailcampagnes te verrichten via nieuwe integraties met SurveyMonkey, een online-enquêteplatform en e-mailmarketingplatform MailChimp. De integraties met SurveyMonkey zijn gebouwd voor de klantlijsten, een nieuwe Zendesk functie waarmee bedrijven rechtstreeks met hun klanten kunnen communiceren buiten de traditionele supportticket. Verder biedt de SurveyMonkey integratie aan ondernemingen de mogelijkheid om betere feedback te verzamelen, evenals klanten aan te spreken.
De integratie met SurveyMonkey biedt ondernemingen de mogelijkheid om hun klanten in beeld te hebben en te organiseren op basis van verschillende criteria, zoals hun ambtstermijn, gebruik of belangen en vervolgens in contact treden met een SurveyMonkey enquête voor het verzamelen van feedback of een MailChimp e-mailcampagne en zodoende een gesprek te beginnen. De klantlijsten van SurveyMonkey kunnen ook worden aangewend voor gebruik met andere toepassingen of services. Met de SurveyMonkey Create app kunnen bedrijven enquêtes opstellen en verzenden vanuit vooraf gemaakte sjablonen.
Bedrijven die gebruik maken van SurveyMonkey en de MailChimp campagne app kunnen gerichte e-mailcampagnes creëren en distribueren gebaseerd op factoren zoals factureringcycli en ambtstermijn van de klant en vervolgens proactief communiceren met klanten. Met MailChimp en SurveyMonkey helpt Zendesk zijn klantenserviceteams transformeren van reactieve klantenverzoeken naar de opbouw van oplossingen voor duurzame relaties.