BigContacts is een leidende leverancier van webgebaseerde CRM-software voor kleine bedrijven. Deze CRM-softwareleverancier maakte de lancering van de nieuwe generatie CRM-software BigContacts 2.0 bekend. Dit nieuwe platform is voorzien van een complete suite van tools die kleine bedrijven helpt om slimmer te werken en meer gedaan te krijgen. Dit kan allemaal zonder dat er meer mensen in dienst worden genomen. Elke functionaliteit werkt als een belangrijke schakel die kleine bedrijven helpt om klantbehoud te verbeteren en prospectconversie te verhogen.
Ondanks de vele functies die worden aangeboden binnen het nieuwe BigContacts 2.0, wordt er nu gesproken over het herontworpen contactendashboard en de e-mailfunctionaliteit.
Het contactendashboard is uniek in de CRM-softwareruimte. Het stelt bedrijven in staat om belangrijke informatie te organiseren, aantekeningen te beheren, vergaderingen te managen, verkoopkansen te beheren en e-mailcommunicatie op te slaan, zodat deze steeds, gekoppeld aan een klant, kan worden opgeslagen in een gemakkelijk te beheren dashboard. Dit dashboard stelt klanten in staat om een klant- of prospectrelatie in een oogopslag te bekijken en te beheren vanuit een enkel scherm.
Het contactenbestand is een kernelement van het dashboard waar alle kerninformatie van en voor een klant wordt opgeslagen. De verbeteringen voor dit onderdeel van het dashboard omvatten een reorganisatie van de data binnen het verslag om een meer gebruiksvriendelijke ervaring te bieden. Het contactenbestand bevat ook sociale media en Google maps-integratie voor elke specifieke of toekomstige klant.
Het contactdashboard is georganiseerd voor de meest efficiënte communicatie met klanten en toekomstige klanten. Het verleden en de aantekeningen per contact worden buiten de huidige bestanden opgeslagen binnen een gemakkelijk te betreden platform om optimale klantenservice mogelijk te maken en om prospectmogelijkheden te helpen maximaliseren.
E-mail is een belangrijke tool die door bijna alle kleine bedrijven wordt gebruikt om hun klanten en potentiële klanten voor te blijven. BigContacts 2.0 is voorzien van vele opties om e-mails te versturen, te traceren en te ontvangen. Het rechtstreeks verzenden en ontvangen van e-mails via de CRM-software zorgt voor een gemakkelijk te betreden e-mailverleden dat rechtstreeks is gekoppeld aan elk contactenbestand. De e-maildropboxfunctie maakt het gemakkelijk om e-mails te versturen en bij te houden buiten BigContacts. Ook kunnen binnengekomen e-mails van klanten en toekomstige klanten worden bijgehouden. Groepse-mails versturen en geautomatiseerde e-maildripcampagnes creëren zijn slechts enkele toegevoegde e-mailfuncties in deze volgende generatie CRM-tool.