Kortgeleden gaf Twitter te kennen dat zij hun adverteerders geavanceerde targeting-mogelijkheden zal bieden, met inbegrip van kredietherschikking op het sociale platform. Ook kondigde Twitter aan dat zij nieuwe manieren zullen creëren om hun doelgroep te bereiken.
Een belangrijke functionaliteit is dat Twitteradverteerders nu in staat zijn doelgroepen te creëren waarbij de Twitteradverteerders gebruik kunnen maken van hun CRM systemen. E-mails zullen verstuurd worden in een gecodeerde format en vervolgens worden afgestemd op Twitter accounts. De beperking met CRM integratie is dat deze alleen werkt wanneer de gebruiker dezelfde e-mail heeft verstrekt aan de adverteerder en Twitter.
Een andere, nieuwe optie is dat adverteerders nu in staat zijn doelgroepen te creëren waarbij gebruik gemaakt kan worden van hun Twitter ID, met inbegrip van gebruikersnamen. Twitter zal deze optie als hulpmiddel bieden om het creëren van doelgroepen te beïnvloeden.
Exclusion targeting is de laatste update die Twitter biedt en is beschikbaar voor CRM en Twitter ID gebruikers. Adverteerders kunnen bij de bepaling van hun doelgroepen gebruikers uitsluiten op basis van Twitter target-opties. Exclusion targeting kan ook aangewend worden om gebruikers zoals huidige klanten te verwijderen uit CRM lijsten. Om mee te doen met de beoogde doelgroep moeten adverteerders samenwerken met een van de partners van Twitter, met inbegrip van Epsilon, Liveramp, Acxiom, Datalogix, Mailchimp, Merkle and Salesforce ExactTarget voor CRM.