Op het gebied van klantrelatiemanagement (CRM) applicaties blijkt er veel onenigheid te zijn over het doel van de nieuwe CRM applicatie van Retriever Communicaties. De onenigheid heeft voornamelijk betrekking op de gebruikers van de CRM software en de mensen die hier geld voor hebben uitgegeven. Senioren managers zien CRM over het algemeen als een manier om betere zichtbaarheid te krijgen in de verkooppijplijn. Verkopers aan de andere kant aarzelen vaak om hun informatie te delen, omdat het een bepaalde verwachting creëert die volgens hun onredelijk is.
Het CRM softwareprobleem waar veel verkopers mee te kampen krijgen is dat de CRM software meer is ontworpen om senioren managers te helpen in plaats van de mensen die daadwerkelijk bij de verkoop zijn betrokken. Om dit probleem om te lossen heeft Retriever Communications een CRM applicatie ontworpen die verkopers helpt om efficiënter te werken. De nieuwe CRM applicatie bestaat uit 2 versies: Barking Lead en Varking voor Sales. Het zijn beide computingapplicaties.
Barking Lead is een gratis CRM applicatie voor Apple iOS apparaten, dat verkopers helpt om hun kansen te managen. Barking for Sales aan de andere kant laat gebruikers taken creëren, prioriteiten stellen, klantrapporten vinden en follow ups van potentiële klanten beheren. Deze CRM applicatie integreert bovendien met kalenders en e-mailfuncties. CEO van Retriever Communications, Mary Brittain-White geeft aan dat beide CRM applicaties toegang bieden tot een lokale database. Dit geeft verkopers controle over het type data dat zij met anderen willen delen.