Met de integratie van Netsourcing en Leones ontstond behoefte aan een beter gedifferentieerde marktbenadering op internet. In een intensieve samenwerking met Integrace is recentelijk een nieuw webportaal gerealiseerd met uitgebreide mogelijkheden om segmenten te profileren.
Netsourcing is een gerenommeerde naam op het gebied van outsourcing. Sinds 2002 wordt al voor een breed scala aan opdrachtgevers het beheer op de ICT infrastructuur en ICT applicaties uitgevoerd. Het bedrijf is Gold-Certified partner van Microsoft op het gebied van applicatiehosting, en – als één van de weinige partijen in Europa – Microsoft Saas (Software as a Service) Incubation Center.
Vanaf januari 2010 is Netsourcing samengegaan met Leones, een ICT dienstverlener met een complete portfolio aan diensten voor zorginstellingen. Hiermee is het dienstenpakket van Netsourcing sterk verbreed.
Gesegmenteerde marktbenadering i.c.m. merk versterking
Binnen de bestaande site was het zeer complex om alle marktsegmenten voldoende aandacht te geven, en om er voor te zorgen dat doelgroepen zich voldoende herkenden in de site die zij bezochten. Tegelijkertijd was er wel de behoefte om het merk Netsourcing stevig in de markt te blijven zetten.
In een nauwe samenwerking met Integrace is een oplossing gezocht waarbij aan beide doelstellingen kon worden voldaan. In enkele brainstormsessies zijn allereerst de marketing doelstellingen aangescherpt, en is vervolgens een nieuw siteconcept ontwikkeld.
Doelgroepgerichte portalen
In het nieuwe concept hebben alle marktsegmenten een eigen portaal, dat volledig is gericht op de desbetreffende doelgroepen. In het portaal worden uitsluitend de voor de doelgroep relevante diensten gepresenteerd, wordt de taal van de doelgroep gesproken, en wordt beeldmateriaal gebruikt waarin de doelgroep zich herkent. Linksboven ziet u de corporate portal; daaromheen drie van de vier portalen voor een specifiek marktsegment of product.