SUSA Studentenuitzendbureau heeft het besluit genomen haar bedrijfsprocessen te standaardiseren door de implementatie van het op Microsoft Dynamics NAV gebaseerde MySolution FLEX. Alle 12 vestigingen, het hoofdkantoor en het interne contactcenter zullen in de loop van 2009 met 80 gelijktijdige gebruikers overgaan op MySolution FLEX.
MySolution FLEX kostenverlagend
Susa werkt al sinds 2003 met de verloningsoplossing van Mercash, die integraal onderdeel uitmaakt van de totaaloplossing MySolution FLEX. De financiële module van Microsoft Dynamics NAV is al sinds 1998 in gebruik. De stap die nu gezet gaat worden is dat het totale proces van werving&selectie, matching, planning, urenregistratie en facturatie naar één platform wordt gebracht. “Zowaar geen eenvoudige klus” aldus Remco Pouw, directeur van SUSA, “maar wel een must”. Feitelijk betekent deze stap, een sterke verlaging van de totale kosten en een mogelijkheid het businessmodel van SUSA flexibel aan te passen aan de veranderingen in de uitzendmarkt (o.a. Toepassing van het internet). Met deze oplossing is dus meer geld te verdienen, omdat de processen logischer zijn in te richten door de aanwezige flexibiliteit in de oplossing. Hierdoor is zowel de financiële omgeving, de productieomgeving als ver verloningsomgeving op één platform geïntegreerd. De voordelen daarvan zijn evident aldus Remco Pouw van SUSA. MySolution FLEX is gebaseerd op software van de marktleider in bedrijfsapplicaties voor middelgrote ondernemingen, Microsoft. Een uniek selling point van deze oplossing is dan ook de volledige integratie met de Microsoft producten Word, Excel en Outlook, die ook zijn winst binnen de organisatie SUSA zal gaan geven.
Totaal zullen ruim 80 gebruikers, verspreid over een twaalftal vestigingen, het hoofdkantoor en het interne contactcenter van SUSA de software van MySolution gaan gebruiken.
Vertrouwen in MySolution FLEX
Naast het innovatieve karakter van het product zijn de belangrijkste overwegingen van Remco Pouw bij de keuze voor MySolution FLEX de laagdrempeligheid van de oplossing voor gebruikers en de naadloze aansluiting bij de bestaande IT-infrastructuur van SUSA wat betreft Microsoft Office en Outlook (exchange) en het toepassen van webservices voor de invoer en ontsluiting van gegevens via het web. Maar het allerbelangrijkste is uiteindelijk het gevoel van vertrouwen dat deze ronduit jonge en enthousiaste club het komende jaar de klus gaat klaren. Het enthousiasme bij de klanten van MySolution heeft bijgedragen in deze keuze.