De Brauw Blackstone Westbroek, het internationaal opererende advocatenkantoor gaat Microsoft Lync inzetten als communicatiemiddel voor stafleden en klanten. Ongeveer 650 eindgebruikers zullen Unified Communications oplossing in gebruik nemen die op basis van de nieuwe Virtual Appliance voor Lync geïmplementeerd is.
StartReady, Microsoft Lync specialist is verantwoordelijk voor het project bij het advocatenkantoor dat gelegen is op de Amsterdamse Zuidas en externe kantoren heeft in Brussel, Beijing, Londen, New York en Singapore. StartReady is het eerste bedrijf dat haar toepassing, gebaseerd op Microsoft Lync in virtuele vorm, aanbiedt aan bedrijven. Daarom is StartRead de juiste partner voor De Brauw Blackstone Westbroek om Microsoft Lync in de alreeds gevirtualiseerde IT omgeving samen te voegen.
Klanttevredenheid staat bovenaan
Zonder dat een fysiek systeem wordt geïnstalleerd sluit de Virtual Appliance van Microsoft Lync aan op de reeds aanwezige infrastructuur van ondernemingen. Hierdoor is het niet nodig een aparte server voor Lync in te richten, want de Virtual Appliance van Microsoft Lync biedt De Brauw Blackstone Westbroek vele voordelen op het gebied van schaalbaarheid en back-ups, maar ook het versnelde implementatieproces middels het StartReady Deployment Platform (SDP) van Microsoft Lync is voor het advocatenkantoor een belangrijk aspect.
Meestal is kostenbesparing een afweging voor virtualisatie, maar bij De Brauw Blackstone Westbroek is dit geen beweegreden voor het inzetten van Microsoft Lync, maar juist een bijkomend voordeel. Klanttevredenheid is voor het advocatenkantoor veel belangrijker. Verder is de interne efficiëntieslag eveneens relevant.