De raad van Basildon Borough heeft Microsoft Dynamics CRM geïmplementeerd in een poging om kosten te verlagen en efficiënter te werken.
De raad, die de CRM oplossing met hulp van de publieke sector CRM consultancy Optevia heeft geïmplementeerd, koos Dynamics CRM als deel van het bredere strategische ‘klant ervaring programma’. Dit programma is ontworpen om nieuwe technologie en software te gebruiken om de interactie en diensten binnen de raad te verbeteren.
James Dansey, Dynamics CRM implementatieprojectmanager bij de raad gaf aan dat het strategische doel in het project was om de klantervaring te verbeteren. Dansey: “Deze CRM software zal de operatiekosten binnen de raad verlagen. Door gebruik te maken van verbeterde klantinzichten kunnen we slimmere keuzes maken omtrent het verbeteren van onze diensten. Daarnaast kunnen we klanten zien als de belangrijkste schakel binnen onze diensten. We zien Dynamics CRM als een belangrijke veranderaar en als katalysator voor de realisering van significante efficiëntiebesparingen.” James Dansey gaf ook aan dat het vorige CRM systeem van de raad niet opgeschaald kon worden om de geplande uitbreiding van het klantenservicecentrum te ondersteunen. Hij zei: “Het vorige CRM systeem bood gelimiteerde integratie met andere systemen en gelimiteerde klantinzichten en bedrijfsintelligentie aan. Gekoppeld met veranderende infrastructuurvereisten besloten we dat het tijd werd om naar een beter CRM systeem te zoeken.”