De softwareleverancier voor het beheren van engineering data, documenten en tekeningen, BlueCielo, heeft haar klantrelatiemanagement (CRM) systeem aangepast in samenwerking met het ICT-bedrijf HSO. Middels deze aanpassing kunnen gebruikers van alle lokale, internationaal gevestigde kantoren op een uniforme manier met klanten communiceren.
De softwareleverancier BlueCielo heeft vestigingen in Brazilië, Finland en Noord-Amerika. Zij koos voor Microsoft Dynamics CRM. De nieuwe CRM versie moet het klantencontact en de samenwerking tussen verschillende vestigingen verbeteren. De implementatie van Dynamics CRM biedt BlueCielo de mogelijkheid haar lead- en opportunity-managementproces beter onder controle te hebben en is ook een oplossing voor sales forecasting. Middels Dynamics CRM werd ook de marketingafdeling voorzien van ondersteuning bij marketingcampagnes en lead tracking via de website. BlueCielo wil haar klanten gerichter, sneller en op gelijkvormige wijze helpen met behulp van de klantenservicemodule van Dynamics CRM.
Rob Blasman, CFO bij BlueCielo, gaf te kennen dat het bedrijf verschillende business applicaties binnen het platform wilde implementeren. Tijdens hun marktonderzoek bleken er weinig softwareleveranciers te zijn die de combinatie van front- en backoffice software in een hybride cloud omgeving aanboden. Ten slotte kwamen zij terecht bij HSO die direct een werkende integratie tussen Dynamics CRM Online en Dynamics AX heeft laten zien. De bedrijfscultuur van HSO past helemaal bij die van BlueCielo.