Na een breedvoerig selectieproces heeft Atlet onlangs gekozen voor de totale financiele software Mediusflow Suite. Atlet gaat voortaan de inkomende facturen afhandelen met de software van Mediusflow. De keuze voor Mediusflow werd vooral bepaald door de eenvoudige controle van de facturen met de gegevens van de goederenontvangst en inkooporder (3 weg matching), de eenvoudige integratie met meerdere ERP systemen en de internationale aanwezigheid van Medius. Per jaar worden er 65.000 inkomende facturen verwerkt met de Mediusflow.
In Nederland heeft Atlet een Shared Service Center (SSC) waarin de administratie wordt verwerkt voor België, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Alle facturen voor Atlet Europ komen in dit SSC. Vanuit dit SSC moeten facturen naar de juiste budgethouder worden gestuurd voor controle en goedkeuring. De budgethouders werken in verschillende landen en de facturen dienen op een gemakkelijke manier bezorgd te worden zonder veel tijd te besteden aan het zoeken naar informatie. Na goedkeuring en controle dienen de facturen op een juiste manier worden verwerkt in de financiële administraties van de verschillende landen.Vanwege de verschillende ERP systemen binnen Atlet, werd er gekeken naar een onafhankelijke tool voor een optimaal purchase to pay proces.
Na het breedvoerige selectieproces, dat onder andere verscheidenen demonstraties, presentaties en een referentiebezoek in Zweden inhield, werd er gekozen voor Mediusflow. Bram Delfos, manager Shared Service Center: “Medius is een internationaal bedrijf wat ons ondersteuning kan bieden in de diverse landen, de software is zeer goed in staat te integreren met de diverse ERP pakketten die wij reeds gebruiken. Daarnaast heeft Medius een ruime ervaring bij het implementeren van de software bij een Shared Service Center”.
Atlet voert Mediusflow in voor 65.000 inkoop en kosten gerelateerde facturen. De software van Mediusflow gaat Atlet in een SAAS (Software As A Service) omgeving draaien. Delfos zegt: “Dit betekent dat we voor een groot deel ontzorgd worden door Medius en we geen omkijken hebben naar activiteiten als installatie van de software, maken van back-up’s en toekomstige upgrades.”
Pim van de Donk, directeur van Medius Benelux, zegt: “Wij zijn zeer verheugd dat wij Atlet als nieuwe klant mogen verwelkomen. Het is een type bedrijf dat precies past bij de focus die Medius Benelux heeft op de productie markt. In deze markt is het van belang dat facturen op regelniveau kunnen worden gecontroleerd en toegewezen naar het juiste project. Wij kijken ernaar uit om met Atlet te werken aan een succesvolle implementatie.”