Transavia.com baseert sinds kort een groot deel van haar marketing intelligence-activiteiten op de marketingdatabase en data-analyse oplossingen van Alterian. Deze keuze is een belangrijke stap in de verdere professionalisering van haar klantbenadering. Om de strategie te ondersteunen, wil het bedrijf tijdens de gehele customer lifecycle relevante klantcontactmomenten signaleren en daar concrete marketingacties aan koppelen. Met de keuze voor Alterian kan de luchtvaartmaatschappij actuele gegevens uit verschillende systemen en kanalen snel in een marketingdatabase integreren. In combinatie met krachtige tools voor klantsegmentatie en data-analyse is de marketinginformatie bovendien snel te vertalen naar specifieke en relevante interactie met klanten.
Paul Jansen, Manager Marketing Intelligence bij transavia.com: “Alterian is zeer goed in staat om de complexiteit en dynamiek van onze activiteiten goed vast te leggen. De focus ligt in eerste instantie bij datamanagement en -analyse. We zullen geleidelijk meer bronnen gaan inzetten om klantprofielen verder te verfijnen. Als we de data goed op orde hebben, is het eenvoudig om gegevens vanuit verschillende perspectieven te benaderen. Afhankelijk van het contactmoment zijn er meerdere ingangen, bijvoorbeeld gegevens over boekingen en passagiers. Door snel analyses en selecties te maken, kunnen we adequaat inspelen op specifieke klantbehoeften, bijvoorbeeld met relevante aanbiedingen.”